5 osnov spletne optimizacije

Osnove spletne optimizacije

Preden se lotite izdelave spletne strani, vsekakor namenite veliko pozornosti tudi sami spletni optimizaciji. Še posebej, če se boste izdelave strani lotili sami, je dobro, da se zavedate nekaterih ključnih dejavnikov, ki bodo v prihodnosti vplivali na to, kako dobro bo vaša stran obiskana in kako bo opravljala svoje poslanstvo.

Če boste postavitev strani zaupali kakšni izkušeni agenciji, vam bodo tam verjetno že sami predlagali vse potrebno glede spletne optimizacije. V vsakem primeru pa vam v tem članku naštevamo 5 osnov spletne optimizacije, na katere morate biti pozorni.

1. Načrtovanje spletne strani

Spletna optimizacija naj se ne prične takrat, ko je spletna stran že postavljena in operativna. Takrat boste ugotovili, da vas čaka še ogromno dela, ki bi lahko bilo opravljeno že sproti, če bi le predhodno malce načrtovali okoli tega.

Prav zato naj bo SEO vedno v mislih, še preden se odločite, kako bo stran videti, saj boste ugotovili, da vam bodo določene smernice, ki veljajo pri optimizaciji, pomagale izbrati tako pravo obliko spletne strani kot njene funkcionalnosti.

2. ON-site optimizacija

Pri tej vrsti optimizacije je pomembno, da svojo spletno stran dobro pripravite tako po tehnični kot vsebinski plati. Da bi bila spletna stran dobro sprejeta pri uporabnikih in tudi v očeh Googla, mora delovati brezhibno in hitro.

To pomeni, da boste potrebovali kvalitetno gostovanje, pa tudi urejeno kodo strani, ki bo za vse to poskrbela. Pri tem lahko uporabite brezplačna spletna orodja, ki vam povedo, kaj vse je potrebno še dodelati in spremeniti. Eno takšnih orodij je denimo GTmetrix.

3. OFF-site optimizacija

Pri OFF-site optimizaciji govorimo o tistem delu, ki se nahaja zunaj vaše spletne strani. Zelo pomemben del je denimo nabiranje kvalitetnih povratnih povezav. To pomeni, da se na spletnih straneh in blogih s sorodno vsebino pojavijo kakšni članki, v katerih je tudi povezava, ki vodi na vašo stran, pa denimo objave na socialnih omrežjih in podobno.

Pri tem je potrebno biti pozoren, da se tovrstne povezave pojavljajo v rednih intervalih, kot tudi, da se pojavljajo na kvalitetnih spletnih mestih, ki v očeh Googla že imajo neko vrednost. Zelo zaželeno je uporabiti tudi kakšne forume, kjer s sogovorniki lahko delite povezavo do vaše strani, a le v primeru, da gre za relevantno vsebino.

4. Kvalitetna vsebina strani

Še eden od ključnih dejavnikov za dobro spletno optimizacijo je seveda kvalitetna vsebina na strani. Članki in drugi teksti naj bodo brezhibno napisani (najraje lektorirani) in naj ne bodo napisani za spletne iskalnike, pač pa za vaše uporabnike.

Potrebujete vsebino, ki bo imela vrednost zanje, kar bo privedlo do daljšega zadrževanja na vaši strani in tudi do pogostejšega vračanja. Na ta način boste Googlu sporočili, da nudite zares kvalitetno vsebino. V naslovih uporabite kakšno ključno besedo, ki naj se nekajkrat pojavi še v samem tekstu. A s tem nikar ne pretiravajte. Ne pozabite na slike.

5. META naslovi in opisi

Če želimo dobrikati velikemu Googlu in med preostalimi zadetki na strani tega iskalnika vsaj malce izstopati, je to najbolje storiti s kvalitetnimi in privlačnimi META naslovi ter opisi. Gre za vsebino, ki se pojavi potem, ko uporabnik v iskalnik vpiše določeno ključno besedo.

Če se mu bo zdelo, da prav vaša spletna stran ponuja ustrezne odgovore na njegova vprašanja, ali pa izdelek oziroma storitev, ki jo potrebuje, bo to za vas zmagovalna kombinacija.