Na kaj vse pomisliti pred registracijo domene?

Pred registracijo domene

Registracija domene je eno izmed opravil, pri katerem ne želite imeti opravka z neustrezno izbiro. Če boste čez leto ali dve ugotovili, da bi bilo precej bolje registrirati neko drugo domeno, vam bo to nakopalo cel kup težav, ki bodo neposredno vplivale na obiskanost spletne strani. Zato je dobro, da poznate »pravila« izbire domene in si na ta način zagotovite, da ne boste že prav kmalu obžalovali svoje izbire.

Težave, povezane z registracijo neustrezne domene

Morda ste ob prebranem najprej pomislili na to, da bo glavno težavo predstavljal prenos spletne strani na drugo domeno, torej na drug spletni naslov. Žal ste se zmotili. Prenos strani na drugo domeno je relativno enostaven, mnogo težje pa bo obdržati vse obiskovalce, ki so do zdaj vašo spletno stran obiskovali na že dobro poznanem spletnem naslovu.

Zagotovo obstaja delež obiskovalcev, ki se na vašo stran vračajo. Ker vašo domeno že dobro poznajo, si za dostop do nje ne pomagajo s spletnimi iskalniki, temveč spletni naslov vpišejo neposredno v vrstico na vrhu brskalnika. Brez skrbi, tudi to ni ravno velika težava, saj lahko s stare na novo domeno naredite preusmeritev. To pomeni, da vsi, ki bodo obiskali neaktiven naslov, bodo preusmerjeni na vašo novo domeno. Seveda morate v tem primeru ves čas biti nosilec prejšnje domene in jo vsako leto podaljšati. Podobno kot registracija domene je tudi podaljšanje minimalen strošek (običajno nekaj evrov višji od same registracije).

Katera je torej glavna težava, na katero boste naleteli ob registraciji neustrezne domene? Zagotovo zadržanje vidnosti v spletnih iskalnikih (npr. v iskalniku Google). Vaša domena se v Googlu morda pojavlja že na dokaj visokih mestih, kar pomeni večjo obiskanost spletne strani. Ko boste staro domeno opustili in pričeli uporabljati novo, bo stara iz iskalnika počasi pričela izginjati, medtem ko se bo pričela pojavljati nova. Na srečo obstaja pot, kako stare pozicije zadržati. Pri tem vam lahko pomagajo strokovnjaki, ki se ukvarjajo s spletno optimizacijo.

Izbira imena domene ter domenske končnice

Da se ne boste že kmalu po registraciji domene pričeli tolči po glavi, zakaj za vraga ste izbrali tako neustrezno domeno, vam podajamo nekaj koristnih nasvetov. Upoštevajte jih in možnost registracije slabe domene bo takoj precej nižja.

1. Potrebujete domeno za podjetje? Kar takoj prenehajte z razmišljanjem in registrirajte domeno, ki ima enako ime kot vaše podjetje (oz. blagovna znamka). S tem si boste na dolgi rok zagotovili največjo prepoznavnost.

2. Nikar ne registrirajte domene s predolgim imenom! Raje izberite kratko ime, saj si ga bo tako vsak mnogo lažje zapomnil. Prav tako ne uporabljajte pomišljajev in številk.

3. Ste našli prosto domeno s šumnikom? Morda registracija takšne domene ni najpametnejša izbira. Če domena nima zares super imena, raje poiščite drugo. Na šumnike uporabniki spleta žal še niso vajeni, pojavljajo pa se tudi težave pri pošiljanju in prejemanju elektronske pošte.

4. Ne veste, katero domensko končnico izbrati? Ne komplicirajte preveč in razmislite povsem racionalno. Domena .SI bo ustrezala obiskovalcem iz Slovenije (torej jo uporabite za spletno stran v slovenskem jeziku), domena .DE obiskovalcem iz Nemčije, .HR iz Hrvaške. Za .COM ali .NET pa se odločite, ko je vaša spletna stran izdelana v angleščini. Tudi domena .EU je vse bolj popularna, namenjena pa je rezidentom Evropske unije ter podjetjem, ki ciljajo na evropski trg.

5. Si drznete biti nekaj posebnega? Bi radi, da vaša domena še posebej izstopa? Morda še ne veste, da obstaja več kot 400 tematskih končnic, ki sicer še niso zelo popularne, vendar vsako leto pridobivajo na priljubljenosti. Tako lahko registrirate domeno s končnico .LIFE, .AGENCY, .BLOG, .FIT, .GURU, .NINJA ali katerokoli drugo tematsko domeno.

Naj vam za konec priporočimo še prispevek o registraciji domene na Svetracunalnistva.si, kjer boste našli še nekaj dodatnih nasvetov, kje in kako registrirati kar najboljšo domeno.