Ali se Facebook oglaševanje še vedno izplača?

Facebook oglaševanje

Zakaj sploh takšno vprašanje, ko pa vemo, da večina na Facebook vsak dan kar nekajkrat pogleda? Za vprašanjem stoji dejstvo, da so se v zadnjem času uredbe glede upravljanja osebnih podatkov močno zaostrile in tako velikim igralcem na tehnološkem trgu omejile masovno zbiranje raznovrstnih podatkov.

Ta udarec še najbolj prizadene prav oglasne mreže, kakršna je tudi na socialni platformi Facebook. Kljub temu, pa se tam oglaševanje še vedno izplača, le vedeti je treba, kako se rečem streže in pripraviti ustrezne kampanje za kar največji in najbolj natančen doseg.

Ustrezna optimizacija kampanje

Facebook, kljub vsemu kar slišimo in preberemo, ostaja ena najcenejših opcij oglaševanja, ko se vprašamo, koliko nas bo stal klik na oglas. Ta cena pa je močno odvisna od tega, kako natančno bomo ciljali uporabnike in kako dober oz. privlačen oglas bomo oblikovali.

Ciljni uporabniki oglasa

Cena Facebook oglaševanja je v veliki meri odvisna od ciljne publike.

Pri tem še vedno lahko računamo na precej sofisticirano ciljanje, saj imamo na voljo mnoge demografske značilnosti, spol, starost itd., kot tudi lokacijo, ki se lahko omeji na večja mesta z določenim radijem odstopanja. Dobrodošlo še posebej, kadar nas zanimajo kupci iz določenega okoliša.

Poznate svoj cilj?

Odgovor na to vprašanje je ključen za pričetek oglaševanja. Zavedati se morate, česa si najbolj želite in kaj je tisto, kar vam bo na koncu prineslo želen rezultat. Je vaš cilj večja prodaja, trženje storitev ali pa morda večji obisk spletne strani ali trgovine?

O vsem tem je treba razmisliti pred prvim pravim korakom in ustvarjanjem oglasne kampanje na Facebooku. K sreči je tam na voljo kopica možnosti kot tudi različne opcije prikaza oglasov. Lahko si zamislite slikovni oglas, vrtiljak ali celo obrazec, s katerim boste prišli do ključnih podatkov za vaš posel.

Kako izbrati občinstvo?

Zelo dobrodošla in skoraj nujna je uporaba Lookalike Audience ali po slovensko – podobna občinstva. Gre namreč za način, kako doseči uporabnike Facebooka, ki so v svoji osnovi zelo podobni tistim, ki jih že imate v svoji bazi kot svojo izvorno ciljno skupino. Le kaj je lepšega kot prikazovati oglase osebam, ki jih njihova vsebina dejansko zanima.

Na ta način si hkrati povečate prodajo in zmanjšate ceno oglaševanja, saj se oglasi ne bodo prikazovali množici nezainteresiranih ljudi. Je pa Slovenija nekoliko majhna v tem pogledu, da bolj kot se sofisticirano cilja, manjša je končna publika, kar utegne v določenih primerih predstavljati težavo, saj Facebook pod neke določene številke ne pusti. Brez skrbi. Z nekaj malega prilagoditev vam bo zagotovo uspelo.

Izdelava kreativ

Nadvse pomembno je, kakšne so kreative, ki se v oglasih pojavijo. Facebook je imel sicer pred časom določeno pravilo, koliko prostora na sliki lahko zaseda besedilo, a se zadeve okoli tega redno spreminjajo. Zagotovo pa si želite oglasa, ki bo jasen, ne bo nosil preveč informacij in bo nagovoril k nakupu, uporabi ali kliku.

Zelo pomembno je, da oseba, ki te kreative izdeluje, pozna zakonitosti marketinškega trga in odziv strank. Ne prodaja namreč količina napisanega, ampak jasno sporočilo, ki je vidno že na prvi pogled. V nekaterih primerih pomaga humoren vložek, v drugih je morda ključ rahlo žgečkljiva vsebina.

Spremljanje, analiza in optimizacija

Ko je kampanja enkrat zagnana, pa se delo seveda še ne konča. Potrebno je redno spremljanje dogajanja, cene klikov in podobno. Najboljši nasvet bi bil A/B test, kar pomeni, da v isti kampanji tečeta dva različna oglasa. Na ta način pridemo do jasne slike, katera vsebina bolje deluje.

Po določenem času je potrebno opraviti analizo, premetati številke in na koncu kampanjo optimizirati do te mere, da daje zgolj najboljše rezultate. Najslabše bi bilo oglaševanje vklopiti in pozabiti nanj. S tem bi si nakopali le večje stroške in slabši odziv od pričakovanega.